Doe mee met ‘Heel Lelystad Schoon in 24 uur’ !

De droom van Lelystad Schoon is dat Lelystad helemaal zwerfafval vrij is. En als iedereen in Lelystad een uurtje de handen uit de mouwen steekt, dan moet dat doel haalbaar zijn!

Wat gaan we doen?

Daarom gaan we op 21 en 22 juni zwerfafval opruimen, 24 uur achter elkaar. We lopen dus dag én nacht door. Het doel van deze supergave actie is om zwerfafval op te ruimen, maar ook om aandacht te vragen voor zwerfafval en dat je er zelf heel eenvoudig iets aan kan doen.

Hoe gaan we dat doen?

We organiseren een serie van 24 zwerfafvalopruimacties van een uurtje door heel Lelystad. Ieder uur ruimen we ergens anders op. Iedere actie heeft één locatie die zowel start als finish is. Daar delen we de materialen uit, en zijn we zichtbaar met banners en beachflags.

Wie doen mee?

We roepen alle Lelystedelingen opom een uurtje mee te helpen om Lelystad zwerfafvalvrij te maken. Dat kan uiteraard ook via hun bedrijf, organisatie, school. De groep opruimers kan steeds wisselen, maar in die 24 uur wordt ergens in Lelystad zwerfafval opgeruimd. Dus meld je aan, met je buurman, vriendin, zoon of collega en doe mee met dit unieke evenement! Onderaan staat hoe je je kan aanmelden.

Waar ruimen we op?

We starten op 21 juni om 12.00 uur voor de Agora, met in ieder geval de klimaatburgemeester en de Zwerfinator. Daarna gaan we verder, heel Lelystad door tot de afrondende actie op 22 juni van 11-12 uur vanaf de Zilverparkkade, met wethouder Sjaak Kruis.

Aanmelden kan via een van onderstaande knoppen. Via e-mail geef je zelf aan met hoeveel mensen je mee wilt doen en welk tijdstip en locatie jouw voorkeur heeft. Via Google forms vul je een formulier in.
Mocht je er niet uit komen, vragen hebben of met een grotere groep komen, neem dan even contact met ons op via